A tanári munka mindennap új kihívásokat tartogat, ezért lehetetlen kiégni benne – vallja Papp Kornél, az Országos Református Tanáregyesület elnöke, a Bocskai István Református Oktatási Központ főigazgatója. Hivatásában eltöltött harmincöt éve alatt számos társadalmi jelenséggel találkozott, amelyek mind-mind lecsapódtak az iskola falai között, a digitális eszközök térhódításától a családok széteséséig. Az intézményvezető szerint fontos lenne, hogy az iskola, a szülők és a gyülekezetek vállvetve segítsék egymást és közösen dolgozzanak a gyermekek fejlődéséért. A tanáregyesület február 28-i konferenciája előtt beszélgettünk.
Nem csak a gyerekek, a felnőttek koncentrációs képességei is romlanak a túl sok digitális inger hatására. A legfrissebb kutatások szerint már egy teljes percig sem tudunk pusztán egyetlen dologra – mondjuk cikkolvasásra – figyelni, visszaterelni a figyelmünket pedig még nagyobb kihívás. Az elmúlt években a gyermekek kimutathatóan több időt töltöttek képernyő előtt, ami egyre több szülőben kelt aggodalmat, ezért a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza Nagy Péter gyermekpszichiáter vezetésével képernyőidő-csökkentő programot indított, hogy segítséget nyújtson a családoknak a virtuális tér feletti kontroll visszaszerzésében.