A sokat kütyüző kisgyermekek rászoknak a vizuális ingerek befogadására, túl korán túl nagy inger éri ezt a rendszert, háttérbe szorítva a hallás utáni tanulást és a társas interakciókat – állítja Pogány Ákos etológus, az ELTE Etológiai Tanszéke Alfa Generáció Laborjának munkatársa.
Magyarországon az idei tanévtől korlátozzák az iskolai mobiltelefon-használatot. A mobiltelefonok és egyéb okoseszközök a mindennapjaink meghatározó részévé váltak, és elmondható, hogy egyre fiatalabb kortól kialakul egyfajta függőség vagy kötődés ezekhez a készülékekhez. Ki lehet kialakítani egy egészséges egyensúlyt velük kapcsolatban? Milyen gyakorlatok, megoldások segítségével válhatnak a fiatalok tudatos felhasználóvá? Ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Bárdi Árpáddal, a Református Pedagógiai Intézet igazgatójával és Ablonczy Áron lelkipásztorral, a Magyarországi Református Egyház Zsinati Hivatala Ifjúsági Osztályának a vezetőjével.