Sok iskola olyan, mintha védőbúra alatt működne: biztonságos, zárt világ, ahol minden adott – kivéve azt, ami nélkül nincs igazi élet: a „szél”, vagyis a kihívások, a konfliktusok, a valódi közösségi tapasztalatok. Pedig a fák is csak akkor eresztenek mély gyökereket, ha a szél edzi őket. Ugyanez igaz gyermekeinkre is.

Tokodi Konrád, a Szenczi Molnár Albert Református Általános Iskola lelkésze figyelmeztet: az iskola akkor válik egészséges élettérré, ha a gyerekeket nem zárjuk el a kockázatoktól, hanem segítjük, hogy a nehézségek közepette tanuljanak meg gyökereket növeszteni – érzelmileg, közösségileg és lelkileg. A valódi búrát nem az iskola, hanem a digitális világ jelenti: a közösségi média, a pornó, a videójátékok zárt tere, ahol nincs valódi kapcsolódás, csak torz, gyakran pusztító élmények.

A valóságos közösségi élmények – játék, feladat, felelősség, barátság, hitbeli találkozások – azok, amelyek megtartanak és megerősítenek. Az iskola, a család és a gyülekezet együtt segíthet abban, hogy a gyermekeink kilépjenek a digitális burokból, és gyökeret verjenek a valóságban. Iskolakezdéskor újra itt a lehetőség: ne a búrát válasszuk, hanem az életet!
A teljes írás a Reformatusoklapja.hu oldalon található.
Örömmel látjuk honlapunkon, ahol számos cikkünk díjmentesen is elérhető – ez a tartalom előfizetéssel olvasható teljes terjedelmében.