Meghaladni az egyszázalékos hirdetések lelkiismeret-kéregető vagy érzelmekre ható kommunikációs sémáját – ez az idei kampány egyik fő célja Pásztory Ádám szerint. Olyan kérdéseket szegeztünk a kommunikációs igazgatónak, amelyek másokban fogalmazódtak meg.
A Zsinati Hivatal kommunikációs igazgatója, a kampány felelőse úgy látja, akik az egyház megmutatását hiányolták a kampányfilmből, olyan dolgot kértek számon, amelyeket a kampány többi felületén kellene keresni. A viták, kritikus megnyilatkozások során felmerült ellenvetéseket szegeztük a kommunikációs igazgatónak – olyan kérdéseket, amelyek másokban fogalmazódtak meg, mégsem tették fel.
Három hete kezdődött a figyelemfelkeltőnek szánt közegyházi egyszázalékos kampány. A reakciókat tekintve a figyelemfelkeltés valóban sikerült, de az egyházi fogadtatás nem mondható pozitívnak. Elszámították magukat a kampány szervezői?
Előjáróban néhány fontos dolgot, ha tetszik, alapfogalmat tisztázni kell. Mit jelent az egyszázalékos kampány, mi a célja, mikor sikeres? A célja az, hogy a magyar adózók közül minél többen rendelkezzenek a református egyház javára. Ebből rögtön következik, hogy az adózókat két részre oszthatjuk: a református identitással rendelkező felajánlókra, akik számára természetes ez a támogatási forma, és azokra, akikben ez a kapocs jóval gyengébb vagy egyáltalán nincs meg. Az elmúlt években utóbbiakat kerestük és találtuk meg sikeresen. Az idei kampánnyal is ez volt a cél. Az pedig, hogy elszámítottuk-e magunkat vagy sem, az szeptember elején fog kiderülni.
A teljes interjút elolvashatja a közegyházi egyszázalékos kampány oldalán.