Tájékoztató a lelkészigazolványról

A Magyarországi Református Egyház megújítja és újra rendelkezésre bocsátja a református lelkipásztorok részére a korábban lejárt igazolványokat.

A Magyarországi Református Egyház (MRE) lelkészei számára biztosított lelkészigazolványok, illetve betétlapjaik érvényessége 2010-ben lejárt. Erre tekintettel az MRE Zsinatának Elnökségi Tanácsa javaslatára a Zsinat Elnöksége felmérte az igazolványok használatának szükségességét. A visszajelzések alapján megállapítást nyert, hogy a lelkészek fontosnak tartják, hogy rendelkezzenek az MRE által kibocsátott igazolványokkal. A véleményeket figyelembe véve a Zsinat Elnöksége – az Elnökségi Tanács javaslatára – úgy döntött, hogy a Magyarországi Református Egyház megújítja, és újra rendelkezésre bocsátja a református lelkipásztorok részére az igazolványokat, hogy szükség esetén a lelkészigazolvánnyal tudják igazolni magukat különböző szolgálataik során. 

Az igazolvány mintaképe és adatai

kép

A lelkészigazolvány címlapján az MRE minisztérium által bejegyzett nyilvántartási száma, a lelkipásztor fényképe, neve, születési ideje, ID száma [a lelkészeket nyilvántartó, belső egyházi elektronikus rendszerben szereplő ún. törzskönyvi azonosító szám], valamint alelkészigazolvány száma kerül feltüntetésre.

kép

Az igazolvány hátoldalán a megfelelő évszámhoz kell beragasztani az érvényesítésre szolgáló hologram matricákat.

kép

Ki jogosult lelkészigazolványra?

Lelkészigazolvány az aktív és rendelkezési állományban, valamint a gyesen, gyeden lévő lelkipásztorok számára állítható ki.A rendelkezési állományú lelkészek csak újbóli szolgálatba állásukkor kapják meg az illetékes püspöki hivataltól a számukra elkészített igazolványt.Amennyiben egy lelkipásztor lelkészi jellegéről lemond, vagy fegyelmi ügy miatt lelkészi jellegétől megfosztják, úgy a használatában lévő lelkészigazolványt köteles az illetékes püspöki hivatalban leadni.A nyugdíjas lelkészek részére igazolvány nem készül, számukra – szükség esetén – az illetékes esperesi hivatal állít ki igazolást.

Az igénylés módja

Az igazolványok elkészítésére minden évben, az egységes lelkészképesítővizsgák időpontja (általában szeptember hónap) után kerül sor, ezért az új igénylésű, vagy elveszett ill. névváltozás miatt cserére váró igazolványok adatait szeptember végéigkell eljuttatni az egyházkerületek püspöki hivatalaihoz. A szükséges adatok:

·         Név

·         Születési dátum

·         Törzskönyvi azonosító szám

·         Jó minőségű, lehetőleg színes igazolványkép, elektronikus formátumban, minimum 591x709 pixel méretben 

Az igazolványok elkészítésének technikai lebonyolítását a Zsinati Hivatal végzi, az előállítás költségeit az igényeknek megfelelő arányban az egyházkerületek biztosítják.Az elkészült igazolványokat az egyházkerületek juttatják el a tulajdonosaikhoz.