„Halló! Áldás, békesség! Itt a Református Telefonos Lelkigondozás!” 1984-ben így szólalt meg először a Magyarországi Református Egyház missziója, a telefonos lelkigondozás. Az azóta is töretlenül működő misszió munkatársai mintegy 45 ezer beérkező hívást fogadtak és közel 60 ezer órát beszélgettek magányosságból fakadó kérdésekről, depresszióról, munkahelyi gondokról, gyászról és egyéb érzelmi problémákról a segítségre szorulókkal. A szolgálat vezetője, Révész Jánosné volt Világ/nézet című műsorunk vendége, aki már harminc éve fogadja a hívásokat.
Emberségünk rögtön haldokolni kezd, ha egyedül maradunk. A modern technológia segítségével azonban lehetőségünk van egyre szélesebb körben kiszabadítani embereket a magányosságból – vezette fel a műsort Molnár Ambrus lelkipásztor.
Révész Jánosné misszióvezető elmondta, 1984 őszén kezdte el a munkát egy lelkészcsapat. Látták, hogy az ország lelki értelemben borzasztó helyzetben van: rendkívül megnőtt az öngyilkosságok száma, reményvesztettség uralkodott. Rájöttek, hogy van értelme elkezdeni ezt a szolgálatot, hogy ne csak azokon tudjanak segíteni, akik betérnek a templomba. Az elején nagyon kezdetlegesen működött a segítségnyújtás, csak pénteken és szombaton 17-től 21 óráig ültek lelkészek a vonal végén. Már ekkor kiderült, hogy van igény erre a misszióra. Idővel bővült a szolgálat, megnőtt a hívhatósági idő, minden nap fogadták a hívásokat, és saját irodában dolgozhattak.
Arra kérdésre, hogy kik a célcsoport, Révész Jánosné kiemelte, hogy lelki válságok esetén bárki keresheti őket emberi, családi, hitbeli, lelkiismereti kérdések megbeszélésére. – Így hirdetjük magunkat első perctől kezdve, és ez adja az irányultságot, gyakorlatilag minden benne van – fejtette ki.