Z generáció és a többiek

Minden keresztyénnek vannak különleges ajándékai – egyedi készségek és képességek. Az egyház életben maradásához és növekedéséhez szükséges, hogy tagjai felismerjék, miben tehetségesek, majd azt kamatoztassák is a templom falain belül és kívül.

A magukat keresztyénnek vallók 82 százaléka és a hitüket gyakorlók 97 százaléka úgy tekint a Teremtőtől kapott ajándékaira és azok továbbfejlesztésére, mint az Istenhez való közeledés lehetőségére, derül ki a kaliforniai Venturában működő keresztyén közvélemény-kutató cég, a Barna Csoport egyik friss kutatásából. A tanulmány, amely sorra veszi az egyes fogyasztói nemzedékeket, különösen a Z generáció, azaz a 2000 és 2010 között születettek, az első digitális bennszülöttek válaszaira volt kíváncsi. A többiek, a boomerek, az 1946 és 1965 között születettek, az X generáció, az 1960–1980 közöttiek, és a Y generáció tagjai, az 1980–1995 között világrajöttek sajátosságait is vizsgálták.

A fiatalabb generációk, összehasonlítva az idősebbekkel, lényegesen nagyobb valószínűséggel értenek egyet azzal, hogy identitásukat az adottságaik és tehetségük alapján határozzák meg, amikor egy ismeretlennek bemutatkoznak. Közel minden negyedik Z és Y generációs hitét gyakorló keresztyén fiatal határozottan így vélekedik, közel kétszer annyian, mint az X generáció tagjai, és háromszor annyian, mint a boomerek. (Z generáció 24 százalék, Y generáció 25 százalék, X generáció 13 százalék, és a boomerek 7 százalék.)

A cikket elolvashatják a Reformátusok Lapjában is, amelyben további érdekes és értékes tartalmakat találnak! Keressék a templomokban és az újságárusoknál!