A lap 2012. évi 1. számának tematikus összeállítása ‒ Iskola és gazda(g)ság ‒ feltérképezi azokat a területeket, amelyek kapcsolódási pontok lehetnek az iskola és a pénz világa között.
A Magyar Református Nevelés 2012. évi 1. számának tematikus összeállítása ‒ Iskola és gazda(g)ság ‒ feltérképezi azokat a területeket, amelyek kapcsolódási pontok lehetnek az iskola és a pénz világa között. Dr. Nagy István a sáfárság biblikus hátterét felvázoló lelki útravalóját követően Dr. Szászi Andrea mutatja be röviden A világunk Istené. Időszerű hitvallás című kátét és a hozzá tartozó kommentárt, amelyben fontos helyet kap a pénz szeretete és használata című tanítás is. A tematikus blokk következő hat írása párokba rendezve egy-egy kiemelt pénzügyi kérdést jár körbe.
A lap megpróbál eltérő álláspontokat megjeleníteni, ugyanakkor a szerkesztők arra is törekedtek, hogy azok egymást kiegészítve, teljesebb képet adva mutassák be az adott jelenség hátterét. Így született két írás a gazdasági nevelés módszereiről (Sohajda Levente göncruszkai lelkipásztor a helyi iskola példáján keresztül mutatja be az összefogás erejét, Dreszler Viktória pedig POP program lehetőségeiről ír), a diákhitel előnyeiről és hátulütőiről (Bednárik András az előbbiről, Kapocs Attila és Horváth István az utóbbiról mondja el véleményét), valamint a munka és hivatás gyakorlatáról és elméletéről (Suhajda Leventével a diákmunkások mindennapjairól mondja el a véleményét, Balikó Zoltán pedig a hivatásfogalom alakulását mutatja be teológiai szerzők munkásságának tükrében).
A gyermek és a halál
A lapszám második felében olyan háttértanulmányok olvashatóak, amelyek reménység szerint hozzájárulnak egy-egy kevésbé ismert, ugyanakkor fontosnak tartott téma mélyebb megismeréséhez. A gyermek halálhoz kapcsolódó viszonya, a gyász megélése sokszor tabuként kezelt téma. Szabóné László Lilla számos olyan vetületét mutatja be a halálról való gondolkodásának, amely közelebb viheti a pedagógust a gyermek lelkében zajló gyászfolyamat megismeréséhez. Brockhauser Ildikó tanulmányában a vallásgyakorlás lelki egészség-megőrző szerepéről ír. Nemzetközi kutatások eredményeit is felhasználva kiemeli azokat a pozitív hatásokat, amelyek hozzájárulnak a vallásos közegben felnövő gyermek egészséges személyiségfejlődéséhez. Csepregi Erzsébet a napjainkban egyre többet hangoztatott közösségi szolgálat jelentőségére hívja fel a figyelmet ráirányítva tekintetünket azokra a feladatokra, amelyeket érdemes fontolóra venni egy ilyen szolgálat szervezése, elindítása során.