A szervezők többek között a Rajnai Egyház, az aacheni katolikus egyházkerület, a luxemburgi katolikus egyházkerület, mellettük tartományi kormányok, zöld szervezetek (például a Greenpeace) és kerékpáros klubok támogatják az akciót, amelyben eddig 20 ezren vettek részt.
A megmozdulás lényege, hogy a böjt időszakában, azaz hamvazószerda és húsvét között a böjtölők autójuk helyett tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog közlekedjenek. Ha pedig nincs módjuk letenni a kocsit, akkor tudatosabban használják – például többen járjanak egy autóval.
Alternatív böjt
„Az autós böjttel sikerült a böjt spiritualitásához hozzátenni, kitágítani a fogalmat és összekötni társadalmi céllal, hogy emlékeztessük az embereket a teremtett világra" – véli Gundo Lames, a trieri Célok és Haladás katolikus szervezet vezetője.
A kampány hosszútávon megváltoztatja a résztvevők közlekedési szokásait – derült ki a frissen készített felmérésből, melyet a saarbrückeni iSPO kutatóintézet készített. Az online és telefonon készített vizsgálatban 2700-an vettek részt, 50 százalékuk azt nyilatkozta, hogy az akció után többször vette igénybe a tömegközlekedést, négy százalékuk teljesen kiszállt az autójából.
Az idei kampány résztvevőit ajándékok is várják: vonatjegyet, sőt kerékpárt is lehet nyerni.
reformatus.hu
Forrás: www.autofasten.de