Megnyílt az első Diaconia márkabolt Budapesten

Hátrányos helyzetű és megváltozott munkaképességű munkatársak által készített, magas minőségi termékeket árusító bemutatóterem és márkabolt nyitotta meg kapuit ünnepélyes keretek között október 16-án a budapesti Récsei Centerben. A Diaconia márkának köszönhetően a Magyar Református Szeretetszolgálat által alapított Jobbadni Nonprofit Kft. egyre több rászoruló számára tud munkalehetőséget biztosítani az észak-magyarországi térségben.

Czibere Károly Lucski 2024

Czibere Károly, a Magyar Református Szeretetszolgálat elnöke

Fotó: Magyar Református Szeretetszolgálat

Bőrtáskák, nadrágövek, övtáskák, neszesszerek, színes bögrék és tányérok – gazdag termékkínálat fogadja a vásárlókat a budapesti Récsei Center Diaconia márkaboltjában. A dizájntermékek hosszú utat tettek meg – szó szerint és átvitt értelemben is –, amíg eljutottak a fővárosi üzletek polcáig: a Magyar Református Szeretetszolgálat gazdaságfejlesztési törekvésének eredménye, hogy a Felzárkózó települések programban érintett Mezőladányban és Zemplénagárdon három kézműves műhelyt hozhatott létre a Jobbadni Nonprofit Kft., így egyre több helyi rászorulónak biztosíthatnak munkalehetőséget.

– Nemcsak egyházunk és a Magyar Református Szeretetszolgálat életében, hanem a hátrányos helyzetű emberek felzárkóztatásának történetében is mérföldkő a mai nap – adott hangot meggyőződésének a Magyar Református Szeretetszolgálat elnöke a megnyitón. Czibere Károly úgy fogalmazott, hogy a mai nap a szolidaritásról és a segítségnyújtásról is szól, és az üzlet nemcsak a Budapest–vidék távolságot győzi le, de közelebb hozza a társadalmi csoportokat is egymáshoz. – Ez a kezdeményezés valójában arról szól, hogy hogyan hozzuk közel azokat, akiket a mindennapi életben nem látunk, hiszen minden termék mögött családok, hátrányos helyzetű emberek vannak, és ezek a termékek segítenek látni az emberi méltóságukat, az ő értékteremtésre való készségüket, képességüket – hangsúlyozta.

dr. Kósa Ádám Szeretetszolgálat Lucski

Kósa Ádám fogyatékosságügyi államtitkár

Fotó: Magyar Református Szeretetszolgálat

A magyar kormány képviseletében a megnyitón részt vevő Kósa Ádám fogyatékosságügyi államtitkár köszöntőjében kitért arra, hogy a praktikus és esztétikus termékekben fontos cél ötvöződik: megvalósultak a tervezők kreatív álmai, ezzel együtt mások álmai is valóra válhattak. – Az odafigyelés a kormány részéről is megvalósul, számos intézkedés segítette elő ezt a folyamatot. Egyrészt 69,5 milliárd forint fordítható a rehabilitációs célú foglalkoztatás bértámogatására, ennek köszönhetően 31 ezer ember tud munkához jutni. Csaknem 9,5 milliárd forint áll rendelkezésre több száz foglalkoztató támogatására, amiből évente hatezer fogyatékos személy foglalkoztatása valósul meg – fejtette ki az államtitkár, és örömét fejezte ki, hogy a hátrányos helyzetű településeken élők vagy megváltozott munkaképességű munkatársak egyre több lehetőséghez jutnak a Magyar Református Szeretetszolgálatnál.

A minőségi divattermékeket és kiegészítőket árusító üzlet megnyitóján Vecsei Miklós társadalmi felzárkózásért felelős miniszterelnöki biztos úgy fogalmazott: – Nagy öröm számomra, hogy megvalósulhatott ez az üzlet, hiszen a Diaconia üzlet vagy a Fete-kert megmutatja a világnak azt az arcát, amit senki nem hisz el, hogy létezik. A Felzárkózó települések nevének hallatán keveseknek jutna eszébe, hogy onnan valami jó is származhat, vagy akár prémium termékek készülhetnek ott. Mi nemcsak elhisszük, hanem tudjuk is, hogy ez a világ megváltoztatható – adott hangot meggyőződésének.

Juhász Márton Szeretetszolgálat Lucski

Juhász Márton, a Jobbadni Nonprofit Kft. ügyvezetője

Fotó: Magyar Református Szeretetszolgálat

A Diaconia-termékek gyártásáért és értékesítéséért felelős Jobbadni Nonprofit Kft. ügyvezetője, Juhász Márton köszöntőjében visszaemlékezett a márka születésének történetére: – A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Mezőladányban egyetlen kis szobából, csupán néhány eszközzel és bőrövekkel vette kezdetét a Diaconia története. Ennek már lassan négy éve. Most pedig itt vagyunk hazánk fővárosában, és már közel sem bőrövekre szorítkozik a munkásságunk: táskák, ékszerek, textiltermékek és háztartási kerámiák is helyet kaptak az üzletben – sorolta az eredményeket. Hozzátette: a mai felgyorsult világban és a fogyasztói társadalomban egyre nagyobb értéket képvisel, ha valami egyedi, és nem egy gyártószalagon fut végig több tízezer az adott termékből. De nem csak a kézműves jelző miatt szerethető ügy a Diaconia: – Ezeknél a termékeknél nem mindegy, hogy kiknek a keze munkája az, amire a kézműves termék jelzővel hivatkozunk. A termékek néhány ezer lelkes, úgynevezett felzárkózó településeken készülnek. Ezeken a településeken, sőt, talán nem túlzás mondani, hogy ebben a térségben az egyik legnagyobb érték a munkahely. Ezért óriási jelentőségű ez az üzlet, ez a márka számunkra, hiszen beteljesítettük küldetésünket: elsősorban nem adománycsomagokkal, nem tűzifával vagy élelemmel segítünk, hanem munkahelyekkel. A munkahelyekkel pedig együtt jár a kiszámítható jövedelem, egy támogató, tanulásra ösztönző közösség, a megbecsülés, az értékteremtés – fejtette ki az ügyvezető. Juhász Márton köszönetét fejezte ki a MOL–Új Európa Alapítvány támogatásáért, amelyek nagymértékben hozzájárultak a műhelyek felszerelésének és az értékesítés elindításának költségeihez.

A Diaconia-termékek megvásárolhatók a Récsei Center földszintjén található márkaboltban, a Paloma ArtSpace pop-up üzletében, valamint online a www.diaconia.hu webshopjában.