„Amíg a világban vagyok, a világ világossága vagyok.” Jn 9,1–12
A születése óta vak ember élete a farizeusoknak a mindenestől való romlottság példája (34), a tanítványoknak egy teológiai fejtörő (2), Jézus számára pedig egy csodálatos lehetőség, hogy kiábrázolódjék benne Isten nyilvánvalóvá váló irgalma (3). Az emberekről való gondolataim az Istenbe vetett hitemről és önmagamról többet árulnak el, mint a másik emberről. Vajon minek a hatására lett kész ez az ember „vakon" engedelmeskedni annak (8), akiről eddig semmit sem tudott (11)?
RÉ 27 MRÉ 27
„Mi vétkesek vagyunk előtted…” (Ezsdrás 9) Ezsdrás 9
(15) „Mi vétkesek vagyunk előtted…” (Ezsdrás 9)
EZSDRÁS BŰNBÁNATI IMÁDSÁGA
– 1. Ennek végén Ezsdrás elismeri, hogy nincs mentségük: mit mondhatnának ezután Istennek? Hiszen a nagy szabadulás után ismét, sokadszor elhagyták az Urat. Hiszen újból megszegték az Úr védelmező parancsolatait. Ebben a bűnbánó felismerésben ott van annak belátása is, hogy jogos lenne az Úr cselekvése, ha azonnal megsemmisítené őket.
– 2. Ezsdrás elismeri, hogy nincs mentségük, mégis rettegve kérdezi: Lehet-e még számukra menekülés? Meddig lehet visszaélni az Úr kegyelmével, megszegve a legfontosabb parancsolatokat, Isten legalapvetőbb rendjét? Meddig tart az Úr türelme? (10–14)
– 3. Az élő Isten dicséretével zárul az imádság. Isten igaz. Isten népe teljesen, kezdettől fogva, mindenestől, visszaeső módon vétkes. Ki állhat meg az Ő színe előtt? Ezsdrás ezzel az igazságos Isten irgalmára bízta önmagát és népét, akinek egyedül van hatalma, nemcsak könyörülni, hanem újjászülni, valóban megváltoztatni követőit (15).