„Dávid pedig megdöbbent attól, hogy az Úr összetörte Uzzát.” 1Krón 13
Dávid szent elhatározása volt, hogy úgy fejezi ki Isten előtti tiszteletét, hogy méltó helyre viteti és helyezteti a már-már elfeledett szövetség ládáját. Mindeközben azonban félelmetes, szinte érthetetlen dolgok is történnek, és Dávid megijed, megváltoztatja tervét. Te mit határoztál már el az életed során: hogyan akarod tiszteletedet, hódolatodat kifejezni Isten előtt? Mi történt, ha váratlan, nem tervezett események történtek? Az ige arról tesz bizonyságot, hogy alakuljanak bárhogyan is a dolgok, Isten jelenléte áldást jelent.
RÉ 4 MRÉ 4
„…hogy megszabadítsam őket.” (Apostolok cselekedetei 7,17–43) Apostolok cselekedetei 7,17–43
(34) „…hogy megszabadítsam őket.” (Apostolok cselekedetei 7,17–43)
– István beszéde az Úr szabadító tetteire úgy mutatott rá, hogy meghirdette: Isten szabadítása Jézus Krisztusban teljesedett be (7,52–53). Ma is ez a bibliai írásmagyarázat egyetlen módja és lehetősége, amit megáld az Isten. A többi mind retorikai bűvészkedés, gyarló emberi öncélok szolgálatában.
– A krisztusi szabadítás nem csak sokféle hitetlenségétől, nem csak a „testvéri” és emberi irigység gyilkos dühétől, nem csak a jelen megannyi keserves „egyiptomi” fogságából, megkötözöttségéből szabadít meg bennünket. Ebben a szabadításban nem arról van szó, hogy majd végérvényesen nekünk lesz igazunk, mások ellenében.
– Hanem: a krisztusi szabadítás örök, maradéktalan, valóságos, igaz és kegyelmes. A krisztusi szabadítás megváltó szabadítás.
– Bizonnyal érkezik az Úr szabadító irgalma... Test és a lélek már-már megszakadhat a fájdalomtól; – emberileg pedig tehetetlenül állunk a szenvedő mellett… De az Úr érkezik, nem marad el!
– Nemcsak egyén, közösség is szenvedhet. Közösségben is szenvedhetünk egymástól; – illetve együtt szenvedhetünk más közösségektől. Egyénenként és közösségként is megnyomoríthatjuk egymást. Együtt, könyörgően valljuk: az Úr megváltó szabadítására van szükségünk (39–43).