előző nap következő nap

„Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át megy be, az megtartatik,” Jn 10,6–10

6 Ezt a példázatot mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent, amit mondott nekik. 7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: Bizony, bizony, mondom nektek: én vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át megy be, az megtartatik, bejár és kijár, és legelőre talál. 10 A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek.

Lehet, hogy téged is zavart már az, amit nem értettél a Bibliából. De mi volt, ami épp azért zavart, mert megértetted Isten üzenetéből? Állást kell foglalnod: korunk ideológiai elvárásához igazodsz, mely szerint minden ajtó és minden út egyformán jó, vagy Jézus kizárólagos állítását veszed komolyan, és ezért őt keresed, az egyedüli AJTÓT, a kizárólagos UTAT, melyen át ÉLETRE juthatunk (9).

RÉ 229 MRÉ 372

„ Az előkelők azonban nem…” (Nehémiás 3) Nehémiás 3

(5) „Az előkelők azonban nem…” (Nehémiás 3)

RÉSZLETES LEÍRÁST olvashatunk a mai fejezetből Jeruzsálem várfaláról és annak építőiről.

– 1. Tanuljunk meg gyönyörködni ebben a fejezetben. Már a leírás gondos részletességében megmutatkozik a téma szentsége, és a közlés ihletettsége.

– 2. Egy ilyen leírás egyrészt kimeríthetetlen tára az információknak. Az akkori jeruzsálemi várfal pontosan megrajzolható e fejezet alapján.

– 3. Az építők gondosan el lettek osztva, mindenki szakértelmének megfelelően, ugyanakkor ahhoz a helyhez közel, ahol a háza állt, hogy családjával együtt így is érintett legyen a szolgálatban. A papok érthetően a Juh–kapun dolgoztak.

– 4. A szolgálat itt most kizárólag a kétkezi munka istentiszteletét és igehirdetését jelentette, amiben mindenkinek részt kellett vennie. Noha voltak olyanok, akik „előkelően” ebből kihúzták magukat. Áldom az Urat azokért, akik olyan sokat imádkoznak, gondolkoznak, tesznek az egyház folyamatos megújulásáért, de akik soha nem jönnek el egyetlen templomtakarításra, vagy udvarrendezésre sem.

___

RÉSZLETES LEÍRÁST olvashatunk a mai fejezetből Jeruzsálem várfaláról és annak építőiről.

 

– 1. Tanuljunk meg gyönyörködni ebben a fejezetben.

Már a leírás gondos részletességében megmutatkozik a téma szentsége, és a közlés ihletettsége.

 

– 2. Egy ilyen leírás egyrészt kimeríthetetlen tára az információknak.

Az akkori jeruzsálemi várfal pontosan megrajzolható e fejezet alapján. A Juh–kaputól kezdve, az óramutató járásával ellentétes irányban halad a leírás, északtól nyugati irányba, körbe.

Ha csak az északi várfalat nézzük, három kapuról olvasunk (1–6):

– a Juh–kapuról, a Bethesda medencéjével, itt vitték be az áldozati állatot;

– a Hal–kapuról, ahol a halat hozták be a városba;

– és a Régi–kapuról, vagy Jesáná–kapuról.

Itt északon volt még két torony is.

 

– 3. Az építők gondosan el lettek osztva, mindenki szakértelmének megfelelően, ugyanakkor ahhoz a helyhez közel, ahol a háza állt, hogy családjával együtt így is érintett legyen a szolgálatban.

A papok érthetően a Juh–kapun dolgoztak.

 

– 4. A szolgálat itt most kizárólag a kétkezi munka istentiszteletét és igehirdetését jelentette, amiben mindenkinek részt kellett vennie.

Noha voltak olyanok, akik „előkelően” ebből kihúzták magukat.

Áldom az Urat azokért, akik olyan sokat imádkoznak, gondolkoznak, tesznek az egyház folyamatos megújulásáért, de akik soha nem jönnek el egyetlen templomtakarításra, vagy udvarrendezésre sem.