„Eljövök majd, és ítéletet tartok fölöttetek.” Mal 2,17–3,5
Az ige arra irányítja figyelmünket, hogy történelmünk nem a semmibe fut, hanem Isten elé vezet el bennünket. Eljön a nap, amikor mindannyiunknak meg kell állnunk Isten színe előtt. Mindezek előtt van még lehetőségünk a „szövetség követe", azaz Jézus tanításai alapján elhagyni a tisztátalan dolgokat, és már e földi életben „igaz áldozatot" vinni az Úr elé. Református kegyességünk erre az ún. igaz hálaáldozatra épül, amelyben nincs helye tisztátalan dolgoknak.
RÉ 461 MRÉ 298
„…üdvösségnek tartsátok…” (2Péter 3,14–18) 2Péter 3,14–18
(15) „…üdvösségnek tartsátok…” (2Péter 3,14–18)
– Az Urat várjuk. Azt az Urat várjuk, aki hosszútűrő, vagyis kegyelme hordoz minket az üdvösségben, mint ahogy a madár szárnyal a levegőben (Ézsaiás 40,31). A levél írója kiemeli: Pál is az Úr kegyelmes türelmét, a kegyelmi időt, az üdvösség bizonyosságát hangsúlyozta, minden levelében. Valóban, kigyűjthetők az igehelyek erre vonatkozóan, miközben tanúi vagyunk annak, ahogy kialakul az újszövetségi iratok rendszere (1Korinthus 13,4; 1Thessz 5,14; Róma 2,4; 2Korinthus 6,6; Galata 5,22; Efezeus 4,2; Kolossé 1,11).
– A kegyelmi idő, azaz az Úr türelme, üdvbizonyosságot ajándékoz, amelynek látható gyümölcsei vannak: igyekezet a tisztaságra, feddhetetlenségre, békességre (14), vagyis növekedés ebben a kegyelemben (18). A kegyelmi idő nem tehet önhitté, hanem csakis örvendezővé és felelősen alázatossá, ugyanakkor hitvallóvá!
– Akinek üdvössége van, az minden nappal érik a hitében, tisztul, és nem sodorhatja el sem a világ, sem a sokféle kegyességi körök leszűkült írásértelmezése, sem a nehezen érthető bibliai részek cinikus, támadó kiferdítése. Akinek üdvössége van, az a lényegre, a Jézus Krisztusban közölt kegyelemre, az üdvösségre koncentrál, a többit az Úrra bízva. Csak ez az egy „optika” létezhet, amely „élesen” exponál a világra, mindenre.