1997-ben alapította meg a Magyarországi Református Egyház Zsinata azt a két református kitüntetést, mellyel 2021-ben immár 24. alkalommal ismerhetik el a pedagógusok teljesítményét.
A kreativitás, a kooperáció, a kommunikáció és a kritikai gondolkodás fejlesztése játékos formában hatékonyabb, a tankönyv pedig csak egy eszköz mindehhez. Éppen ezért fontos a pedagógusok szemléletformálása – véli Dr. Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője.
Nem csak az íróasztal mögül érzékeli a hazai oktatásügy változásait, hanem maga is oktat és köznevelési intézményt vezet. Dr. Papp Kornél, a Zsinati Oktatási Iroda vezetője szerint ez előnyt jelent irodavezetői munkájában.
Az oktatást segítő eszközökhöz és képzéshez juthatnak hátrányos helyzetű települések iskolái a Telenor és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös pályázatán.
A kötelezően választható hit- és erkölcstan oktatást szervező egyházközségeknek a 2020/21. tanév második félévének kezdetén ismét lehetőségük nyílik arra, hogy a tanév elejé adatszolgáltatáshoz képest bekövetkező változásokat bejelentsék.
Ábrám Tibor szerint egy református iskolának nem ugyanaz a feladata, mint az utca túloldalán lévő állami intézménynek. A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon igazgatójával az oktatásfejlesztési stratégiáról, a Kárpát-medencei egységről és az egyházkerületi főgondnokság utáni időszakról is beszélgettünk.
Adomángyűjtő kampányt indított a Budapesti Református Cigány Szakkollégium, hogy csökkenteni tudja hátrányos helyzetű diákjai megélhetési, tanulmányi nehézségeit.
Előfordul, hogy az egészségesnek tűnő kisgyermek fejlődésében valami gond akad, szakember segítségére van szükség. Ekkor igyekszik segíteni a Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény.
Váradi Sándorné, az Újfehértói Református Általános Iskola és Óvoda intézményvezetője a járvány okozta súlyos betegség következtében, életének 55. évében megpihent.
Nem érte felkészületlenül a református intézményeket, hogy november 11. óta a középiskolák az egész országban átálltak a távoktatásra. Mi lesz az általános iskolákkal? A Zsinati Oktatási Iroda vezetőjével beszélgetünk a vírus által érintett református iskolákról, valamint az aktuális kérdésekről.
Közel fél évezrede vigasztalják, bátorítják, szervezik Északkelet-Magyarország népét a Sárospataki Református Teológiai Akadémián végzett lelkipásztorok, presbiterek, közösségszervezők.
Távolléti oktatást vezettek be a Károli Gáspár Református Egyetemen november 9-től erre a félévre. A zavartalan átállás megvalósítása érdekében az egyes karok dékánjai oktatási szünetet rendelhettek el.
Új óvodát épít a Debrecen-Nagysándor-telepi Református Missziói Egyházközség a Magyarországi Református Egyház Országos Óvoda Programjának keretében. A szerkezetkész épületben október 28-án tartották a bokrétaünnepséget.
2020 őszétől hat magyarországi református iskolában 3D nyomtatókkal és más digitális megmunkálóeszközökkel felszerelt digitális közösségi alkotóműhely jön létre, a fejlesztésben résztvevő pedagógusok pedig alkotópedagógiai továbbképzést és tananyagokat kapnak.
Magyarországon egyedüliként Microsoft mintaiskola címet kapott a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon. Az intézmény ezzel bekerült a világ azon iskolái közé, ahol speciális módszertan szerint minden tantárgyból digitális tananyag is elérhető.
Átadták a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnázium új középiskolai épületét október 17-én, szombaton Budapest XXII. kerületében. Az ünnepségen Orbán Viktor miniszterelnök is beszédet mondott.
A hittanoktatóinknak abban is szerepe van, hogy helyretegyék a járványügyi szabályokról gondolkodást. Mégis legalább két tucat olyan állami iskoláról és önkormányzati óvodáról tud a Zsinati Oktatási Iroda, ahol idén ősszel nem indulhatott el a megszokott módon a hitoktatás.