A tanári munka mindennap új kihívásokat tartogat, ezért lehetetlen kiégni benne – vallja Papp Kornél, az Országos Református Tanáregyesület elnöke, a Bocskai István Református Oktatási Központ főigazgatója. Hivatásában eltöltött harmincöt éve alatt számos társadalmi jelenséggel találkozott, amelyek mind-mind lecsapódtak az iskola falai között, a digitális eszközök térhódításától a családok széteséséig. Az intézményvezető szerint fontos lenne, hogy az iskola, a szülők és a gyülekezetek vállvetve segítsék egymást és közösen dolgozzanak a gyermekek fejlődéséért. A tanáregyesület február 28-i konferenciája előtt beszélgettünk.
Az iskolalelkész szolgálata túlmutat a reggeli áhítatokon és a hittanórákon. Személyes figyelemmel, odafordulással segít megválaszolni a fiatalok nagy kérdéseit, egymás segítésére ösztönzi őket, igazi közösséget kovácsolva belőlük, miközben Jézus Krisztust is felmutatja nekik.
Miért költöznek az egyetemisták egyházi fenntartású kollégiumba az állami diákotthonok helyett? Támogatják ezek az intézmények a hallgatók hitéletét, vagy a kötelező áhítatok inkább nyűgöt jelentenek? Az ország különböző pontjain tanuló református fiatalok tapasztalatai alapján összetett képet kapunk az egyházi kollégiumok jelentőségéről, az egyetemisták lelki és közösségi életében betöltött szerepéről.